Hv3

Ikväll kikade jag in på Milnergymnasiets hemsida och såg att de hade lagt upp schema för höstterminen. Jag sökte på mitt namn som nu fanns under Hv3, och då slog det mig... Jag ska ju faktiskt börja trean! Hur sjukt är inte det då? Det känns som om det var igår jag grät floder på avslutningsdagen i nian för att jag visste att mina betyg inte skulle räcka till för att komma in på frisörlinjen och jag insåg att jag skulle få gå ett år på IV. Det känns som om det var igår jag var på Hår 007 i Olofström och praktiserade tre dagar i veckan och de övriga två var jag på IV och kämpade som en gris för att höja mina betyg. Jag lyckades höja sju ämnen till MVG och i juli kom beviset på att jag kommit in. Jag var så lycklig. Det känns som igår när jag började ettan och jag och Lisa åkte buss in till Kristianstad med tusen fjärilar i magen, och det känns som igår vi satt i klassrummet och ritade teckningar om oss själva för att vi skulle lära känna varann. Jag kommer ihåg hur man gick igenom treornas klassrum när de höll på att föna dockor och man tyckte att de var skitstora och megaduktiga, och man tänkte att "wow va duktiga dom är, så bra kommer jag aldrig att bli"...

Men nu är det helt plötsligt JAG som är en trea, och dom nya ettorna som kommer att gå igenom vårt klassrum när vi fönar volym och de kommer att tänka att "det där kommer jag aldrig klara" (för så tänker man). Det känns helt ofattbart och helt sjukt. Sorgligt eftersom jag vet att jag har mindre än ett år kvar tillsammans med klassen men ändå känns det så jävla härligt att veta att det är jag som kommer stå där i juni och sjunga "för jag har tagit studenten fy fan va jag är bra!" .. och jag vet att det kommer kännas sååå bra! bla eftersom jag verkligen gjorde rätt val när jag valde att gå iv ett år trots att min mamma inte riktigt gillade det. Men se vart jag har kommit på det. Jag går nu i trean (snart iaf) praktiserad på (enligt mig) sölvesborg bästa salong och jag har fått ett MVG i hantverksteknik C :)

Nu är det nästan så att jag längtar lite tills skolan börjar igen ;)
Jag saknar iaf mina girls; Viki, Empa, Carro, Linda, Olga och Mysan :)


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback