Från det ena jobbet till det andra

Hej! Idag har jag jobbat. Minst sagt. Började 10 på Ritz och jobbade där till 14. 14.05 hade jag bytt om och 14.07 entrade jag Schackmatts dörrar och började jobba där :) Slutade 18.10 och nu sitter jag här och käkar glass ;) dock gick jag minus idag på Schack matt då jag handlade kläder för över 800kr. Haha. Men det hade ju kommit in så mkt fint :) Visar bilder på det när jag har tid. Köpte iaf en volangklänning, en höstjacka, mössa, vantar och två par björnborg trosor. (såg dessvärre när jag kom hem att jag tagit kalsonger och inte trosor, fan med)

Annars är allt som vanligt. Jag får inte träna och det suger. Känner hur jag sväller. haha :) Men det är ju lika bra det :) För övrigt så har vi äntligen fått in en "riktig" kaffemaskin på Ritz nu. En riktigt värsting maskin för 40 000 - 50 000 :- (enligt cheferna) Det är en sån som man först maler bönor i, och sedan ska man pressa kaffet med 20 kg vikt (hur ska man veta det liksom?!) sen ska man sätta i kaffet och brygga en espresso som ska rinna igenom på exakt 20 sek för annars blir kaffet inte bra. Sedan ska man ånga mjölk tills den blir exakt  65 grader och dessutom få ett fint skum på den... hm. behöver jag säga mer? Det ÄR svårt. Men jag börjar lära mig, snart är jag nog en riktigt Barista ;) Synd att jag bara har två dagar kvar på Ritz, det är ju så roligt att göra kaffe! Men hade det inte varit för kaffemaskinen, Ida, Julia och Sarah så hade jag gärna slutat bums. Men som sagt, två dagar kvar...


Snart kan jag nog göra dessa mönstrena på kaffet eller vad tror ni? ;)

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback