En bra start på dagen

God morgon.

Har sovmorgon till tio över ett idag (kan man kalla det sovmorgon?) så jag passade på att sova ut riktigt ordentligt idag. Somnade vid elva-tiden igår kväll och ställde klockan på 9 men snoozade ända till 10 :) Skönt! Nu sitter jag här och äter frukost som består av en chailatte och två mackor med ägg och kaviar. Chaite är mitt favoritte!



Gillar ni också chailatte men vet inte riktigt hur man kan göra det själv hemma? Såhär gör jag:
1. Kokar upp vatten till en halv kopp och låter sedan chaiteet dra ganska så länge.
(jag använder ett te från indiska som heter Hurry curry chai.)
2. Värmer mjölken i micron och skummar den sedan med en aerolattevisp så att det blir ett tjockt härligt skum.
3. Häller i liiite socker (vill man ha mycket så tar men det) i teet.
4. häller över den skummade mjölken och toppar med lite kanel. Klart! :)


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback