Café Ritz

Eftersom det numera är officiellt att Ritz ska byta ägare behöver jag ju inte längre hålla hemligt vad det är jag är bekymrad över. Detta kom som en chock, och chefen har inte ens pratat med mig personligen än, utan jag har endast hört det av arbetskompisarna. Anledningen till varför jag är orolig är att jag inte har en aning om hur min sommar kommer att se ut. Har jag jobbet kvar eller inte? Jag hatar att inte veta. Jag måste i vilket fall som helst söka flera sommarjobb nu, vilket jag tycker är riktigt sent ute. Känns som om alla andra redan har sökt en massa jobb, varit på intervjuer och möten, och en del har redan sina jobb klara. PANIK! Tycker det känns grymt taskigt av nuvarande chefen att inte kläcka ur sig detta tidigare, så man hade kunnat söka andra jobb osv.. Att få reda på en sådan här sak mindre än en månad innan de nya ägarna tar över stället känns inte bra alls. Hur blir det dessutom med mitt helgjobb? Jag klarar mig inte på studiebidraget, 1050:- är verkligen för lite för mig i månaden...

Ja ja. Kan inte det nya ägarparet bara ringa till mig nu och säga hur allt kommer att bli? Jag tål inte att inte veta...

BTW har jag precis bakat muffins. Underbara..


image536

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback