Spinning och core!

Idag är det spinning och core som står på träningsschemat! De flesta vet väl vad spinning är men kanske inte core? Det är iaf ett styrkepass som fokuserar på kroppens kärna, alltså mage och rygg. Det drukar vara ruskigt jobbigt så jag förväntar mig träningsvärk imorgon :) Annars ägnar jag dagen åt att plugga på gesällprovet. Dock inte lika överdrivet som vissa i min klass, haha. Dom har stissat upp sig helt inför detta provet. Jag tror att det kommer gå bra för alla. Eller iaf så hoppas jag det. Tror med.

Känns riktigt bra att ha kommit igång med träningen igen. Låg ju mest som en sovpotatis hela hösten. Jag ha gjort upp ett litet "träningschema",  som jag ska försöka följa. Dock är det inget tvång för vissa dagar räcker ju tiden helt enkelt inte till osv. Men jag följer det så gott jag kan :)

Måndag: Spinning och core 90 min
Tisdag: Rask promenad 60 min (innan skolan)
Onsdag: Fotbollsträning 90 min
Torsdag: Simning 40-60 längder eller en löp&gång-runda på 60 min
Fredag: Simning/gång/löpning (beror på vad jag hinner efter salongen)
Lördag: Simning 60 längder (om jag inte jobbar) Rask promenad 60 min (om jag jobbar)
Söndag: Fotbollsträning 90 min, plus ev. rask promenad 40-60 min.

Jag har ingen speciell vilodag på mitt "schema" utan det blir det ibland naturligt om jag inte hinner träna någon dag, som till exempel på fredagar när jag kommer hem vid halv sju. Inte så jättekul att träna då. Om det inte blir badhuset förstås :) Och så kompletterar jag såklart detta med en nyttigare kost och mindre godis/chips/läsk. Unnar mig dock på fredagar och lördagar i lagom mängd, någon belöning måste man få :)



Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback