Kort afton

I tisdags hade vi kort afton i gesällkursen i skolan. Jag gjorde en idé som jag egentligen har tänkt på ända sedan vi började med läggningar i skolan. Brukar göra den på lite längre hår men tänkte att jag skulle testa på ett kortare (eftersom på gesället får modellen inte får ha längre hår än till axlarna) Vet inte om ni vet vad jag pratar om nu men man måste iaf använda sig av både clips och curlers i läggningen på gesället vilket ställde till det lite för mig. Men jag lyckades lösa det genom att lägga lockar på clips istället för curlers, och det blev faktiskt till och med ett bättre resultat :) Den behöver dock finslipas lite. Ska försöka få mer rörelser i den och så ska den definitivt vara renare. Men det får jag jobba på när jag har hittat en modell att göra den på. Gesället närmar ju sig med stormsteg. Teoretiska i februari och det praktiska i maj.. iih.. :)

 
 

Kommentarer
Postat av: jennie

varför skriver du gesället? det heter väl gesällen? det säger iaf vi :P men de kanske är olika?

hare bra!

/ en frisör trea från en annan del av landet ;)

2009-05-14 @ 23:18:23
Postat av: Sandra

Jag gillade din kortafton frisyr jävligt mycket. Ska själv göra gesället i maj månad och undrar om du har lite tips du vill dela med dig av:)


Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback