makeover

Idag hade vi egen hårvård i skolan, så jag och Viki gjorde varann fina. Hon tonade mitt hår med e 10v + clear så att det skulle bli lite "vitare" och inte så gult. (Inte för att det var jättegult utan för att jag gillar när det är kalla toner) Sen klippte hon mina toppar. Jag gjorde däremot en lite större föränring på henne :)

Jag klippte henne ganska så kort uppe på huvudet (uppklippningen) men sparade längden i hennes nacke eftersom det redan är kooort där. Flikade bara ur det lite. Sen klippte jag topparna på sidorna, sluttande framåt. Höger sida är betydligt längre än vänster sida. På vänster sida gjorde jag även en undercut (vilket betyder att man klipper det kortare under och låter längre hår hänga ner över) Luggen klippte jag en bit kortare än vad den redan var och sedan flikade jag hela håret med effileringssax och kniv.
Efter detta färgade jag henne. La 4v och 4n i hela håret (mörk brunt med lila inslag) och sen la vi lite folieslingor i form av smala partier i luggen. Efter som hon var ganska mörk innan visste vi inte riktigt hur slingorna skulle bli, men det visade sig att de blev typ orangea och ritkigt snygga! :)

Här kommer lite bilder:

   
nacken, vänster sida och höger sida.
 
framifrån och undercuten på vänster sida



Visste blev hon snygg? ;)

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback