Helgens sång ála Patrik Lindén

Vår kära ordförande i SGIF hade skrivit en mycket fin låt dagen till ära. Såhär gick den, jag gillar vers 3 och 4 bäst ;)


(Melodi: Jag fångade en räv...)

Välkomna ska ni vara hit till Slottets fina länga
och Nöjeskompaniet ska få dansgolvet att svänga

Refr...
Oj oj vad vi är bra i glada SGIF
En gång svart är alltid svart
är mottot som vi har

Året som vi genomgått har varit riktigt lyckat
Medaljer runt sin hals har vår ungdomslag blitt smyckat
Refr...
Till trean var vi nära med galant spel under året
men nog om det för jag vill ej strö mera salt i såret
Refr...
Nästa år med nya tag ni Damer pallar trycket
För ni är bäst på alla sätt. Vi älskar er så mycket
Refr...
Vår grusplan är ett minne blott och till vår stora glädje
en konstgräsplan, så grön och grann, är toppen får vi medge
Refr...
Ett andra år i tvåan spelade vårt kära A-lag
På våren gick det ej så bra och oron steg för var dag
Refr...
Att åka ur, det finns inte, precis så har vi sagt det
och killarna, de bet ihop och fixade kontraktet
Refr...
Snart så blir det stor buffé med kött och kyckling-vinge
Sen 100-kronors-lotteri med Bertil och Bert-Inge
Refr...
Till slut så vill jag tacka de som festen gjorde möjlig
Ingen nämnd och ingen glömd, jag bugar och blir böjlig
Refr...


Gå in på sgif.nu och klicka på "höstfest 2007" så kan ni även höra skönsången :)

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:



Trackback